הסכם גירושין הינו הסכם מחייב, ולאחר שניתן לו תוקף של פסק דין, ניתן לבטלו מכוח עילות חוזיות, כגון טעות, הטעייה, כפייה, תרמית ועושק.

באופן מעשי, בתי המשפט ובתי הדין הרבניים נוטים לדחות תביעות לביטול הסכם, בעיקר לאור הסיבה שבטרם אישור ההסכם, בדקה הערכאה שאישרה את ההסכם כי ההסכם נחתם מרצון חופשי, וכי הצדדים הבינו הבנה מלאה את האמור בהסכם הגירושין.

אי לכך, אין להקל ראש בהסכמי הגירושין, ולפני החתימה עליכם להיות בטוחים כי הוראות ההסכם מקובלות עליכם ולשביעות רצונכם.

חשוב לדעת, כי הסכם גירושין לעולם אינו סוף פסוק ככל שהעניין נוגע למשמורת הילדים, הסדרי הראייה ומזונות הילדים. ילדים אינם מחויבים בהסכם גירושין שנחתם בין הוריהם, ובלבד שבית המשפט שאישר את ההסכם, לא נכנס לעובי הקורה בעניין מזונות הילדים. במידה וחל שינוי נסיבות מהותי, שלא היה קיים בעת חתימת ההסכם, ולא היה ניתן לצפות את התרחשותו, ניתן לפנות לבית המשפט בתביעה לשינוי גובה המזונות, בעילה של שינוי נסיבות מהותי.

עניין משמורת הילדים והסדרי הראייה, נתון אף הוא לשינוי, בנסיבות בהן יש הצדקה לבדיקה מחודשת של טובת הילדים, וניתן לפנות לבית המשפט בעניין זה.

יחד עם זאת, כל שינוי מהסוג הזה דורש פנייה מחודשת לערכאות השיפוטיות, הגשת תביעות מתאימות, וניהול הליך משפטי, הכרוך בהוצאות כספיות, מה עוד שהשינוי אינו אוטומאטי, אלא אפשרי רק בהתקיים נסיבות מסוימות.



צור קשר

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם

    סגירת תפריט
    נגישות