האם באמת קיימת עונת גירושין

עונת גירושין

האם באמת קיימת "עונת גירושין"

 

האם ישנם חודשים במהלך עונות השנה אשר נחשבים ל"שיא עונת הגירושין"?

האם הסיכוי להתגרש בחופשות ובחגים עולה וגדול יותר? האם אושר הוא הגורם

להחלטה להתגרש?

מחקרים שנערכו באוסטרליה, ארה"ב, אנגליה ועוד מקומות נוספים ברחבי העולם, מלמדים שחופשות משפחתיות וזוגיות, והחגים הם שיא עונת הגירושין: מדוע?

בני זוג נוטים להגיע לחופשה משפחתית או זוגית עם רמת ציפיות גבוה, הם רואים בחופשה הזדמנות לתיקון מערכת היחסים ולכן תולים בחופשה תקווה לתיקון הקשר בינהם.

מתברר כי לכל דבר בחיים יש את הזמן הנכון שלו, גם לגירושין.

חופשות זוגיות או משפחתיות, ושהייה במהלך החגים עם בן הזוג ובני המשפחה עלולים לחשוף את הסדקים והבקעים במערכת היחסים הזוגית. חופשות רוויות ציפיות גבוהות לתיקון מערכת היחסים נוטות להיות טעונות למדי מבחינה רגשית ואף מלוות במתח ניכר. וכאשר החופשה אינה עונה על הציפיות, נוצר מצב שבו בן/בת הזוג מתפכחים לפתע מהאשליה ומבינים כי הם מצויים במערכת יחסים שאינה מסבה להם אושר.

על אף כישלונות ואכזבות חוזרות ונשנות במערכת היחסים, החופשה הצפויה מייצגת עבור בני הזוג הזדמנות לתיקון, לפתוח דף חדש, כך שהפעם הדברים יהיו שונים, ומבטיחים יותר. אך אם החופשה המשפחתית אינה מצליחה להצית מחדש את התשוקה, הציפיות ואת המחויבות, נראה כי בני הזוג ימהרו לפתוח תיק גירושין עוד לפני שהילדים שלהם יתחילו את שנת הלימודים החדשה.

במידה והגעתם להחלטה לפרק את הנישואים, רצוי כי תעשו זאת באמצעות הצעד הטוב ביותר למען ילדכם, עתידם ועתידכם כך שתוכלו גם לאחר הגירושין לגדל את ילדיכם ביחד ובנפרד. לרוע המזל, זוגות רבים אינם יודעים כיצד לעשות זאת כהלכה, וכך, צד אחד יחוש רוגז או תסכול, הצד השני יגיב לכך, והדרך להסלמה וריב גדול כבר תהיה סלולה.

בדיוק בשלב בו עדין "הסוסים אינם דוהרים" אני מזמינה אתכם להיפגש עימי לפגישת היכרות וייעוץ לצורך הליך גישור לכריתת הסכם גירושין. כמובן שאם יש רכוש משותף כמו דירה, חנויות, נדלן להשקעה מומלץ מאוד להתייעץ גם עם עורך דין מקרקעין לפני החלוקה.

שלי גמליאלי עו"ד ומגשרת לענייני משפחה מזמינה אתכם להגיע אליה להליך גישור לגירושין כדי להגיע להסכמות משותפות אשר יגובשו להסכם גירושין למען עתידכם ועתיד ילדיכם. עצם ההשתתפות בהליך גירושין ילמד את ילדכם שיעור חשוב לחיים של הקשבה, והאפשרות למרות המחלוקות, לשבת ביחד ולגבש הסכמות תוך ראייה לעתיד טוב עבור כולכם.  

אשמח לעמוד לרשותכם יחד עם ניסיוני הרב שנים כעו"ד ומגשרת בדיני משפחה ובהליכי גישור שצלחו והניבו הסכמי גירושין טובים ומוצלחים עבור המשפחה כולה.

 

לתיאום פגישת ייעוץ

סגירת תפריט
נגישות